26 Mart 2020 Perşembe

"Gerisi Hep Rivayet" Şarkıları


Şarkıların öyküsü olur da öykülerin şarkıları olmaz mı?

Bu listede yer alan şarkıların hepsi bir biçimde Gerisi Hep Rivayet’in içinde yer almışlardı. Hatta o zamanlar, yani öyküleri yazarken, her öykünün altına öyküye eşlik eden şarkıyı da eklemiştim ama sonradan, yani kitabı basarken şarkıları kitaba eklemeye çekindim. Hem hakkım yokmuş gibi geldi, hem gereksiz, fazla bir paylaşım gibi geldi. Hem de şarkıların Gerisi Hep Rivayet’in üstünü örtmesinden de çekindim. Sonuçta, evet, bu şarkılar oralarda bir şekilde yer almışlardı ama öykülerin ortaya çıkış sürecindeki anlamları ile kendi anlamları arasında da oldukça fark vardı. Bu nedenle listeyi hep aklımda taşıdım ama hiç paylaşmadım. Kendimle bile…

Ama madem ki şimdi araya yıllar girdi, hatta ben bile neyi, ne zaman ve nasıl yazdığımı (dinlediğimi) unutmaya başladım (evet, bellek böyle bir şey değil mi? Yıllar geçtikçe su alan ve yavaş yavaş batıp giden) ve madem ki Gerisi Hep Rivayet’e artık çevrimiçi olarak ulaşılabiliyor, şarkıları da geri çağırmanın zamanı geldi.

Bu şarkılar kâh öykülere eşlik ederek, kâh öykülerin ortaya çıkmasını sağlayarak, kâh da öykülerin içinde yer alarak bir araya geldiler. Şarkıları da vardı o günlerin. Gerisi Hep Rivayet şarkıları bunlar. Ve onlar da artık burada uyusunlar, öylece.

E-Posta Meydan Muharebesi • King Krimson 21st Century Schizoid Man

Sen ve Ben, Bomboş Sokaklarında Bir Şehrin • Nancy Sinatra ve Lee Hazlewood Summer Wine ve Nick Cave ve Pj Harvey Henry Lee

An Ne Kara! • Fazıl Say [Aşık Veysel] Black Earth [Kara Toprak]

Takoz Metinler • DANdadaDAN Kara Araba ve System of A Down Chop Suey!

Modern Sabahlar • Modern Sabahlar Konuşan Cüce ve Rage Against The Machine Sleep Now In The Fire

O Kitabı Çaldım • Eminem (ft. Dido) Stan

En Uzun Gecelerin Sonuncusu • Göksel (Sezen Aksu) Kurşuni Renkler ve Fairground Attraction Winter Rose

Yeşil Kırların Ezgisi • Pink Floyd Echoes

Rüzgâra Zincir Vurulmaz • Radiohead Exit Music (For a Film)

Gülümsüyorum • Nirvana Oh Me!

Çöpekmek • Noir Désir L’appartement

Belki de Bir Anlığına Ben • Dave Brubeck Quartet Koto Song

Gerisi Hep Rivayet • Shigeru Umebayashi Jumeji’s Theme ve Brad Mehldau Exit Music (For a Film)

iTunes
 | Spotify | YouTube

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder